Tema makt/ondska

I skolan nu så har vi tema makt/ondska i svenskan (som btw är det bästa temat någonsin!)
Så vi har lite diskutioner, teater och så läser vi ondskan :)
MEN, jag ska säga er vad riktig ondska är!
Har ni sett delicato reklamerna som är uppe nu igen, de som ser så jäkla goda ut??
Äkta ondska är när man sätter upp sådanna reklamer när man vet att det går runt en massa sårbara och stressade tonårs-tjejer som kämpar för att inte gå upp i vikt, och som nu också pga mörkret är så deprimerade att de knappt orkar gå till skafferiet och hämta en kaka...

Dessa är de jag pratar om:


Blir inte helt sjuk i huvudet när man ser den där blå? Den finns uppe vid gubbängen så jag ser den varje dag, förjävla elakt asså...

Men helt seriöst så är mak/ondska ett väldigt bra tema som är jätteintressant att diskutera :).
Det enda som är jobbigt är att jag är så dålig på att läsa så jag ligger VÄÄÄLIGT mkt efter i ondskan :P. Ska nog gå och läsa den nu ^^.

BB <3

Kommentarer
Postat av: Miss Diana

usch det gör mig lite ledsen att läsa det du skriver, jag kan tänka mig att du inte är tjock utan har ganska mycket muskler om du dansar balett. Jag har sett många balett kroppar och dom är rena fiberkropparna, väldigt vackra, ståtliga och muskulösa. Fett är nog det sista ni dansare har gumman, men jag förstår dig helt om du går omkring och jämför dig med ickedansare till tjejer. Man jämför med ögat och inte med hjärnan. Men försök att inte jämföra dig, jag gjorde likadant när jag va yngre. jag har en kurvig latino kropp, höfter med andra ord, men ju mer man växer så inser man att jag kan inte jämföra mig med andra som inte har samma typ av kropp som jag har, alla ser olika ut men huvudsaken är att jag inte va överviktig. Om du läser kommentarerna jag fått på det inlägget så va ingen positivt direkt, alla tjejerna tyckte att det va super fult.



Jag önskar att jag kunde ta bort lite av din smärta när du känner dig ledsen och gråter över din (fina) kropp men mina ord och mitt stöd är allt jag kan erbjuda dig.

Bara att skriva till mig igen om det är nått.

Ha en fin kväll tjejen och stå på dig, alla är vi fina på olika sätt och med våra olika kroppar.

Puss och kram

2009-10-20 @ 22:29:34
URL: http://missdq.blogg.se/
Postat av: maria

sv: Tack :) Inget stativ där inte.. nått sånt äger jag inte.

2009-10-21 @ 14:56:05
URL: http://www.starweb.nu
Postat av: Miss Diana

Oj vad svårt det är att hitta din "kommentera här" rad.. allt är svart så man ser inte.. men tur att jag hittade!



Ja jag fick extremt många kommentarer och även om jag inte svarar på alla så läser jag dom och väljer ut dom jag känner är viktigast att svara på. Din kommentar stack ut verkligen, fick mig att själv bli lite ledsen och även minnas min egna tid som tonåring med komplexer.

Så när jag läste din kommentar kände jag att jag ville verklgien svara dig och kanske med nått litet ord kunna få dig att tänka annorlunda (även om det är väldigt svårt).

Du är säkerligen fin som du är och vänta du bara tills du blir lite äldre, du kommer nog att inse hur vacker kropp du har. (det hoppas jag i alla fall).

Hoppas bara att ingen säger elaka saker till dig. Då får du säga ifrån på skarpen, för sånt ska ingen ta.



Ha en bra dag tjejen.

Kram!

2009-10-21 @ 15:16:54
URL: http://missdq.blogg.se/
Postat av: Sweet Atti

Lollo jag skaffa dem på Sf.se :)

2009-10-21 @ 15:21:43
URL: http://sweetatti.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klockren reklam :D

2009-10-21 @ 15:22:23
URL: http://veronikascrib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0